preloader
Scroll to top

Dokážu si ľudia zapamätať váš názov? Skúste jednoduchý test.


malinastudio - 10. augusta 2021 - 0 comments

Pekné logo či vizuálna identita vyrážajúca dych sú nepopierateľne dôležitými aspektmi značky. Ich úloha však začína tam, kde končia ľudské slová.

Čo je teda pri značke oveľa dôležitejšie? Je to práve názov značky, čiže to, ako značka znie. Ak si nie ste istí vašim názvom, tu je päť tipov, ktorými si dokážete overiť jeho kvality.

Zapamätateľnosť

Najviac zapamätateľné sú krátke slová, ktoré navyše podporujú našu obrazotvornosť. Znamená to, že slová, ktorých význam si navyše dokážeme predstaviť, sú jednoznačne zásahom do čierneho. Medzi takéto názvy neodmysliteľne patrí Apple, Shell, Puma, Red Bull.

Výslovnosť

Dôležitým aspektom je demografia. Na akom trhu bude značka pôsobiť? Akú vekovú kategóriu bude oslovovať? Ak je destináciou Slovensko a cieľová skupina je vyššia veková kategória, je viac ako pravdepodobné, že staršie generácie môžu anglický názov skomoliť. Našťastie existujú aj slová, ktoré sú univerzálne a nepodliehajú špeciálnej výslovnosti. 

Skúste si vysloviť tieto názvy. Nezamotal sa vám jazyk?

Popisnosť

“Nesnažte sa byť originálni, snažte sa byť dobrí” tvrdí grafický dizajnér Paul Rand. Tento výrok sa dá uplatniť aj pri tvorbe názvu. Nevymýšľajte silou-mocou nové slovo, len preto, že chcete originálne pomenovať svoju firmu, produkt či službu. Dovoľte si byť popisní, nie je na tom vôbec nič zlé.

Pre kvetinárstvo spojené s kaviarňou sme vymysleli názov “Florista”. Toto slovo dokonale popisuje kvetinárstvo, len znie trochu viac chic a sofistikovane.

Použiteľnosť

Skúste váš názov použiť v bežnej hovorovej reči. Slovenčina je špecifická tým, že sa názov narozdiel od angličtiny vo vetách často skloňuje. Preto by mal názov znieť hladko a plynule v spojení s inými slovami vo vete.

Tip na záver

Čím dlhšie sa názov používa, tým sa zvyšuje jeho sila a povedomie. Zamerajte sa na to, aby váš názov znel presvedčivo už od samotného začiatku. Nie je nič horšie, ako zmeniť názov po niekoľkých mesiacoch budovania značky na trhu. Dovoľte ľuďom, aby si vašu značku zapamätali a obľúbili. Chce to len čas.

NEWSLETTER

Volám sa Adrián Juráček a pravidelne vám prinášam inšpiráciu z oblasti brandingu. Chcete ju dostávať priamo do mailu?

adrian-juracek_malinastudio_small

NEWSLETTER

Volám sa Adrián Juráček a pravidelne vám prinášam inšpiráciu z oblasti brandingu. Chcete ju dostávať priamo do mailu?

Podobné články