preloader
Scroll to top

Poznáte 5 elementov vizuálnej identity značky?


malinastudio - 23. augusta 2021 - 0 comments

Budovanie značky je maratón. A vizuálna identita je váš dres. Ak sa počas behu prezlečiete, tí, čo vás videli pri štarte, vás nespoznajú na cieľovej rovinke. Preto vytvorte identitu raz a poriadne. Vydrží vám na desiatky rokov.

Na prípravu vizuálnej identity značky vám postačí 5 základných ingrediencií.

1. Farba

Zákazníci dokážu rozlišovať značky už na tejto úrovni. Pre vašu značku preto vyberte iba jednu základnú farbu. Každý vie že coca-cola je červená, Spotify zelená, UPS hnedá alebo Hornbach oranžová značka. Nikto si nezapamatá vašu modro, ružovo, oranžovo, tyrkysovú značku. Stačí jedna farba aplikovaná všade.

2. Písmo

Myslíte si, že typ písma nie je pre vašu značku dôležitý? Ak ste o tom presvedčený, odporúčam zmeniť vaše myslenie. Druhou základnou surovinou pri príprave vizuálnej identity je totiž písmo.

 

Vďaka písmu zdieľate so zákazníkmi informácie. A vášmu posolstvu dodávate silu, nehu, luxus alebo hravosť. Stačí jeden typ písma, ktorý budete konzistentne používať naprieč všetkými komunikačnými kanálmi.

3. Fotografie

Treťou ingredienciou vizuálnej identity sú fotografie. Ich úlohou je podporiť myšlienku sloganu a vytvoriť tak silnejšiu emóciu. Určite ste si všimli, že všetky fotografie nižšie sú odfotené a upravené rovnakým spôsobom. Sústreďte sa na to, čo vaše fotografie hovoria a či to hovoria rovnakým vizuálnym jazykom. Budťe konzistentní. V offline alebo online.

4. Tvar

Rozmiestnením farby, písma a fotografie vzniká jedinečná kombinácia. Nazývame ju layout. Aby ostal layout konzistentný, potrebujeme doň primiešať ešte jednu ingredienciu – grafický tvar.

 

Vo vizuálnej identite plní funkciu lepidla. Nech tvoríte akýkoľvek formát, vždy je tam tvar, ktorý ostáva nemenný. Nezabudnite, že vďaka tvaru je vaša značka viac zapamätateľná.

5. Logo

Posledný element vizuálnej identity, logo, sa dá považovať za jej najdôležitejšiu súčasť. Hlavne ak sa bavíme o identifikácii značky. Niektoré firmy však robia chybu, ak logo považujú za jediný prvok svojej identity. Mnohokrát je logo stvárnené iba typograficky a tak nie je ľahko zapamätateľné. Preto je dôležité podporiť ho ostatnými ingredienciami vizuálnej identity.

 

Logo je symbol, ktorý dokáže vizuálne reprezentovať hodnoty spoločnosti. Vďaka vizuálnej metafore dokážeme tieto hodnoty dešifrovať. Panda v logu WWF reprezentuje empatiu, dáždnik v logu Citibank istotu a odhryznuté jablko zasa inováciu. Uhádnete, aké hodnoty zobrazuje logo Lufthansa? Dočítate sa to aj v tomto článku.

NEWSLETTER

Volám sa Adrián Juráček a pravidelne vám prinášam inšpiráciu z oblasti brandingu. Chcete ju dostávať priamo do mailu?

adrian-juracek_malinastudio_small

NEWSLETTER

Volám sa Adrián Juráček a pravidelne vám prinášam inšpiráciu z oblasti brandingu. Chcete ju dostávať priamo do mailu?

Podobné články